Blog Post

או: דון דרייפר ומארק צוקרברג נכנסים לבר

יצא לכם לראות את הפרסומות של בנק הפועלים לאחרונה?
לכבוד החג הם השיקו שלטי חוצות עם עיצובים מפעם. לפני כמה זמן גם תנובה עשו את זה, לפניהם קוקה קולה ורבים וטובים אחרים.

זה לא כי נגמר להם החומר - אלא כי הרבה מחוקי הפרסום הקיימים בעולם הישן, האולד סקול, יש שיאמרו, או כאלה שאתם חושבים שנכונים רק לפרסום באופליין - נכונים גם היום לעולמות הפרסום באונליין וברשתות חברתיות.

הנה כמה:


1. היו חכמים, עשו מחקר – חקרו והבינו מה המוצר, מי קהל היעד שלו, מה צורת הפנייה הנכונה, מה חשוב לו. ומכאן צאו לכתיבת פוסטים שמדברים על מה שחשוב לקהל היעד שלכם. אל תפרסמו מכונית שקטה, אם קהל היעד שלכם הוא משפחות שמחפשות מכונית גדולה לבוסטר וכסא תינוק.


2. אל תעתיקו – דור ה-Y יעלה עליכם ב- no time. למדו את האחר, המתחרה, והבינו מה עובד לו ומה לא. מה יכול להיות רלוונטי לעסק שלכם ומה פחות. ואז צרו משהו משלכם. גם אם זה יהיה מסר זהה – תנו מהאופי והשפה של המותג שלכם.

3. דברו קצר וללב - הקהל שלכם לא יכול להתעניין יותר, רק פחות. לכן נצלו את תשומת הלב המרבית שלו ב-5 שניות החסד הראשונות – שם נקבע גורלכם. זה למשל מאוד רלוונטי לסרטונים במדיה, שימו את העיקר בהתחלה, ברמת הסצנה הראשונה.

4. שמרו על שפה גרפית אחידה – זה לא למעצבים בלבד. נסו ליצור כמה שיותר אחידות במסרים הגרפיים שלכם. אני לא מדברת על לוגו על כל תמונה, זה כבר פאסה. אני מדברת על אחידות בפונט, בפלטת הצבעים. זה מה שיצור את המותג המזוהה שלכם.

5. פנו לקהל שלכם בשפה שיבין – למותג תכשיטים יש כמה קהלים: קהל המתארסים בקרוב, קהל הנשים המתפנקות, קהל הגברים המרגישים אשמה, קהל צעירות, מבוגרות, קהל הפייסבוק, קהל האינסטגרם, קהל חם שכבר ביקר באתר, קהל קר שרק מכיר לראשונה את המותג. האתגר הוא לזהות את הקהלים ולהתאים להם את החומר – זה הכתוב וזה הויזואלי. פנייה שמרגישה אישית – תביא ליחס הולם מהלקוח.

6. למדו את השוק ואת רוח התקופה – זכרו מה הם הימים הקשים בשנה, התייחסו בהתאם. הדבר עומד בחפיפה עם ההמלצה החמה שלי על שיווק RTM – real time marketing, בו המותג מגיב על מה שקורה סביבו. למשל: גלידרייה שמפרסמת גלידת פיסטוק בזמן פרשת הפיסטוק של הזוג נתניהו. לכן, קחו בחשבון את הדברים שעושים בטעם ומה אלה שלא.

7. צרו שיחה – הלקוחות שלכם רוצים לדבר. שאלו אותם שאלות מעניינות וצרו דיון, הם יענו. צרו האשטג בו יוכלו להשתמש – עקבו אחר התשובות והגיבו חזרה. כך יצרתם מערכת יחסים חמה עם קהל היעד שבהמשך יהפך ללקוח. הנה דוגמא חמודה לפרסומת לצביעת שיער משנות ה-50:


By yael scliar February 4, 2025
אנחנו לא מדברות מספיק על לינקדין. וכשאנחנו מדברות עליה, אנחנו לא מדברות על מה ייחודי בה כל כך. טוב, בסדר, גם בזה כבר דשנו, אבל מה עם מה שכל כך מיוחד במערכת הקידום הממומן שלה? אהא!
By yael scliar January 28, 2025
אם אתם פעילים בלינקדין ומחפשים דרך להגיע ללקוחות פוטנציאליים באופן ממוקד ואפקטיבי, כנראה שכבר שמעתם על Sales Navigator. אבל מה בדיוק הוא עושה, האם ולמה כדאי לכם להשקיע בו? בפוסט הזה אסביר בדיוק את זה, בשפה פשוטה ועם טיפים מעשיים.
By yael scliar June 2, 2024
בשוק התחרותי של היום, הצהרות מותג הן כלי חיוני להגדרת זהות החברה, תקשורת ערכיה ומשיכת לקוחות. עם זאת, הרבה מהעסקים עדיין מבלבלים בין הצהרת משימה, חזון ומטרה. באתי לעשות סדר!
By yael scliar June 12, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar November 14, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar April 27, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar April 19, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar November 1, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar October 14, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar February 17, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: