Blog Post

ילדים אמריקאים בני עשר בנו רשת נפרדת לגמרי. זה בגללכם ואתם אפילו לא יודעים על זה

מאז שהרשתות החברתיות עברו מהפכות אחת אחרי השנייה, פייסבוק מרגישה שהיא קצת יותר למבוגרים בעוד שאינסטגרם וסנאפצ'ט נשארו לצעירים. בשנה – שנתיים האחרונות כבר יש תחושה שגם לעולם האינסטוש המבוגרים זלגו. פתאום הם בוחרים פילטרים, מגיבים לתמונות עם אימוג'י וצופים לילדים בכל הסטוריז כדי לעקוב איפה ועם מי הם מסתובבים.

דבר נוסף שקרה במקביל הוא ההתרחבות העצומה של הגולשים ברשת האינסטגרם בשנים האחרונות והפיכתה למקום מנוכר ולא אישי כמו שהייתה פעם. מתי בעצם אינסטגרם הפכה למקום כל כך מזויף? כנראה שמאז שגדלה, הלחץ לייצר פרופיל מושלם שימשוך את העין, הלייקים והעוקבים התעצם. קשה לבלוט במקום כל כך צפוף. בעקבות זה, צצו להם חוקים לא כתובים לגבי כמות הפוסטים ביום וכן איכותם - גם רק תמונה של ארוחת הצהריים שלכם חייבת להיראות פרפקט.

אז כן, הילדים של היום הם לא הילדים של פעם. נהיו חכמים יותר אלה.

ולכן, בשביל להסתיר מההורים / מהמורים / מהאחים הגדולים שלהם את החיים המסתוריים בהם הם מתנהגים קצת פחות טוב מהרגיל וגם כדי להסתיר מהסביבה הקרובה (ובעצם מעצמם) את החסרונות שלהם – הם בנו עולם מקביל באינסטגרם.


בעולם הזה, אין אינסטגרם. יש פינסטגרם ורינסטגרם. והנה הסבר קצר:


ההגדרה המילונית ל"פינסטה" – שהיא קיצור של "פינסטגרם" - היא ערבוב של המילים “fake” ו- “insta”. צעירים, ובעיקר צעירות, פותחים חשבון אינסטגרם נוסף וסגור לעוקבים בלבד, לצד הפרופיל הציבורי שלהם. בו הם מעלים תמונות מצחיקות, מביכות, אותנטיות של עצמם, בלי פילטרים ובלי חומות של הגנה, של החברים ושל חייהם בכלל. פה התמונות לא חייבות להיות ברזולוציה הגבוהה ביותר ויש להן תחושה "מלוכלכת", ליטרלי.

מנגד, הרינסטה – שהיא קיצור למילה "רינסטגרם" – היא ערבוב המילים “real” ו-“insta”.

זהו חשבון האינסטגרם הרשמי הציבורי שלהם, הוא פתוח לצפייה של כולם, כולל אמא ואבא.

פה הם יבחרו בקפידה את התמונות. פרופיל זה בדרך כלל מציג תמונות אסתטיות, בשפה אחידה ובאיכות טובה. אפשר לחשוב היו מעצבים גרפיים במשרה מלאה. הם לא יחטאו ויעלו תמונה מפוקסלת או חשוכה, שכן היא תציג את הצד הפחות מוצלח שלהם.


ומה איתכם – חשבון האינסטגרם שלכם מייצג את המציאות או יותר מייצג את המציאות שהייתם רוצים לחיות?

By yael scliar February 4, 2025
אנחנו לא מדברות מספיק על לינקדין. וכשאנחנו מדברות עליה, אנחנו לא מדברות על מה ייחודי בה כל כך. טוב, בסדר, גם בזה כבר דשנו, אבל מה עם מה שכל כך מיוחד במערכת הקידום הממומן שלה? אהא!
By yael scliar January 28, 2025
אם אתם פעילים בלינקדין ומחפשים דרך להגיע ללקוחות פוטנציאליים באופן ממוקד ואפקטיבי, כנראה שכבר שמעתם על Sales Navigator. אבל מה בדיוק הוא עושה, האם ולמה כדאי לכם להשקיע בו? בפוסט הזה אסביר בדיוק את זה, בשפה פשוטה ועם טיפים מעשיים.
By yael scliar June 2, 2024
בשוק התחרותי של היום, הצהרות מותג הן כלי חיוני להגדרת זהות החברה, תקשורת ערכיה ומשיכת לקוחות. עם זאת, הרבה מהעסקים עדיין מבלבלים בין הצהרת משימה, חזון ומטרה. באתי לעשות סדר!
By yael scliar June 12, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar November 14, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar April 27, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar April 19, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar November 1, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar October 14, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar February 17, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: