Blog Post

או במילים אחרות: צוקי, די להיות דרמטי

פייסבוק בן שנה

כבר בתחילת ההיסטוריה, אנשים העדיפו קודם כל להילחם בשינוי ורק אחר כך להבין אם הוא טוב או רע להם. אוי לא, הגלגל. מה נעשה.

אבוי, החשמל. המחשב. רחמנא ליצלן, האינטרנט. אוי ויי, הפייסבוק הזה מחריב את הנוער.

וזה קצת מוזר. לא?


הרי אנחנו רק צמאים לשינוי ולשיפור בחיי היום יום שלנו, אז למה להיות נגד?

כבר מעל ל-8 שנים שאני בתחום השיווק הדיגיטלי. ראיתי אותו משתנה מול עיניי ועובר כל כך הרבה גלגולים. זוכרים שפעם היינו מקפצים בין פרופיל לפרופיל ובכלל לא היה לנו פיד? ואז נוצר הפיד ובום - קמו להם עמודים עסקיים? זוכרים את עסקת הענק שפייסבוק עשתה עם הקפיטליזם והכניסה את כלי הקידום הממומן לחיינו?


זה תמיד ריתק אותי. חודש אחרי חודש, שנה אחר שנה, כי זה בנה לי את הקריירה. זה מה שאני עושה כל חיי הבוגרים. חיי המקצועיים. וזה מרגש ומעניין אותי כל יום ממש כמו בימים הראשונים שלי בתחום, בדיוק בגלל התנועה המתמדת הזאת.

Rip facebook

ואז יצא צוקרברג עם הודעה מפתיעה ! מפחידה! מחריבה!

הוא סיפר שתלונות רבות מגיעות אליו על כך שהפיד מוצף בפרסומות ובתכנים עסקיים. בעקבות זאת, הוא מתכוון לשנות את הפיד כך שיוכל לחזור להיות כפי שצוקי וחבריו הגו אותו במקור – מקום לאנשים להכיר ולהתחבר מחדש. בעצם, להיות אנשים ולא לקוחות.

מייסד פייסבוק משנה עוד פעם את האלגוריתם כך שנראה יותר מהחברים שלנו, המשפחה והקבוצות בהן אנחנו משתתפים.

אגב, אצלי הפיד כבר מלא בפוסטים מקבוצות שאני חברה בהן. זה הרבה יותר כיף וגם יותר הגיוני. ובעצם תואם את השינוי הצפוי לבוא.


רפי, תרגש אותי

בזמן שכולם מספידים (בפעם האלף) את השיווק דרך פייסבוק, כל מה שאתם צריכים להבין זה שאנחנו שוב נעמדים מול אתגר חדש-ישן: איך לייצר תוכן שיניע את האנשים שקוראים אותנו, שיהיה משמעותי עבורם, שלא ישכח שניה אחרי שצפו בו (סרטוני החתולים לא משכנעים אותי יותר). כבר כמה זמן שהקולגות שלי ואני צועקים על האדם מן השורה: התוכן הוא המלך. והנה, זה עוד פעם מוכיח את עצמו.


תהיו אתם, תפתחו פרסונה דיגיטלית שתחבר אתכם עם הלקוחות שלכם, תייצרו הנעה לפעולה שמחברת בין אנשים (כן, "תייגי חברה ש.." היא הנעה חברתית לפעולה והיא אחלה אם היא עובדת לכם).


ואי אפשר בלי כמה קווים מנחים - אז הנה כמה קריטריונים לתכנים שתרצו שיופיעו בעמוד שלכם:

1. הפוסט חייב להיות אמיתי . הוא צריך להיות מגובה במחקר או מידע, בלי פייק ניוז

2. התוכן צריך לעניין . לא רק לקריאה, גם לשיחת הברזייה שאחר כך

3. אל תסמכו על פוסטים ממומנים בלבד . אם התוכן טוב הוא צריך להיות וויראלי בעצמו, מצאו את השילוב הנכון בין אורגני איכותי לממומן



יאללה, בואו נעשה לכם עמוד מנצח >> yaelscliar@gmail.com



By yael scliar February 4, 2025
אנחנו לא מדברות מספיק על לינקדין. וכשאנחנו מדברות עליה, אנחנו לא מדברות על מה ייחודי בה כל כך. טוב, בסדר, גם בזה כבר דשנו, אבל מה עם מה שכל כך מיוחד במערכת הקידום הממומן שלה? אהא!
By yael scliar January 28, 2025
אם אתם פעילים בלינקדין ומחפשים דרך להגיע ללקוחות פוטנציאליים באופן ממוקד ואפקטיבי, כנראה שכבר שמעתם על Sales Navigator. אבל מה בדיוק הוא עושה, האם ולמה כדאי לכם להשקיע בו? בפוסט הזה אסביר בדיוק את זה, בשפה פשוטה ועם טיפים מעשיים.
By yael scliar June 2, 2024
בשוק התחרותי של היום, הצהרות מותג הן כלי חיוני להגדרת זהות החברה, תקשורת ערכיה ומשיכת לקוחות. עם זאת, הרבה מהעסקים עדיין מבלבלים בין הצהרת משימה, חזון ומטרה. באתי לעשות סדר!
By yael scliar June 12, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar November 14, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar April 27, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar April 19, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar November 1, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar October 14, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar February 17, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: