Blog Post

מפופוליזם לערך מוסף: איך תשפיע מהפכת הלייקים על התעשייה

כבר בטח שמעתם על כך שאינסטגרם יצאה במהלך נסיוני, לפיו היא צפויה להוריד את האפשרות לראות לייקים של אחרים. אינסטגרם הכריזה על המאורע המשמח הזה לפני כחודש בועידת ה-F8 המשותפת עם פייסבוק.

טכנית מה שיקרה הוא שאתם תוכלו להמשיך לראות כמה לייקים יש לכם לכל תמונה, אבל העוקבים שלכם לא ידע את הנתון הזה. העוקבים והלייקים שלכם לא ילכו לשום מקום – רק יתחבאו טוב יותר.

הידיעה הזאת הפכה את עולמם של תעשייה שלמה – תעשיית מובילי הדעה. ואם נשים את הפופוליזם בצד לרגע, היא אולי תצליח לשנות חלק מהנרטיב הלא ראוי שחל בשנים האחרונות. לפיו, מי שאין לו מספיק לייקים – שווה פחות. ממליכים מלכים חדשים לפי כמות ה-K שלהם.

(כבר כתבתי בעבר על כמה שאני נגד התעשייה הזאת ומאמינה בתוכן בעל ערך מוסף לקהל היעד, כמו גם ביוזמה קטנה והתנדבותית שאני מנסה להוביל, הניסיון לעשות קצת טוב מחלקת האלוהים הקטנה שלי כחלק פעיל בתחום המדיה החברתית. סקרנים?)

לצד ההשלכות הכלכליות, רבים בתעשייה דנים בהשפעות הפסיכולוגיות של הסתרת הלייקים באינסטגרם, על הרווחה הנפשית של המשתמשים שלה. הלייקים והעוקבים הם האינדיקטור החזק ביותר לאיכות התוכן בקרב משתמשים. ביטול הלייקים טומן בתוכו את התקווה שהמהלך יעצים את מצבם הבריאותי של משתמשים מוחלשים (בעלי מספר עוקבים נמוך יחסית) וישאיר להם יותר מרחב חופשי יותר לביטוי עצמי, מבלי לפחד מכמות לייקים מביכה aka הקיץ של אביה.

הייתי רוצה להאמין שלפחות לתקופה, אינסטגרם תחזור להיות פלטפורמה פשוטה לחלוק זכרונות עם המשפחה והחברים, ולא מרחב תחרותי כמו שהיא היום. אבל לפי היכרותי עם השוק, עסקים ומובילי דעה ימצאו מהר מאוד את הדרך להחזיר את אינסטגרם למה שהייתה.

אולי כדאי להכיר את הנתונים הנוספים לפיהם נמדוד הצלחה:

  • חשיפה
  • שמירות לארכיון
  • כניסות לאתר
  • כניסות לפרופיל
  • תגובות לפוסט
  • המרות
  • שליחת הודעה פרטית
  • שיחה טלפונית


אגב, רבים וחזקים בתעשייה מנצלים את ההזדמנות כדי למכור עוקבים. כן כן, הדבר הזה שדיברנו עליו אי שם ב-2010. הם טוענים שבעידן בו אי אפשר לראות לייקים והכל תלוי בעוקבים – אין דבר שכסף לא יכול לקנות.

גם את ההשראה לפוסט הזה – קיבלתי כשהגיעה אליי פרסומת מחברת לייקים רנדומלית. לפחות נרשמה הצלחה בתחום העלאת המודעות בנושא.

הסתרת הלייקים באינסטגרם היא נקודת מפנה משמעותית עבור הפלטפורמה והיא נבחנת במספר מצומצם של אזורים, החל מקנדה. השינוי כה מהותי, עד שאיש אינו יכול לחזות מה יקרה לאחר שהוא ייצא בפועל. עד אז אינסטגרמרים יכולים רק לצפות ולחכות, תוך שהם מתכננים אסטרטגיות אחרות להשגת הפופולריות מחדש.

By yael scliar February 4, 2025
אנחנו לא מדברות מספיק על לינקדין. וכשאנחנו מדברות עליה, אנחנו לא מדברות על מה ייחודי בה כל כך. טוב, בסדר, גם בזה כבר דשנו, אבל מה עם מה שכל כך מיוחד במערכת הקידום הממומן שלה? אהא!
By yael scliar January 28, 2025
אם אתם פעילים בלינקדין ומחפשים דרך להגיע ללקוחות פוטנציאליים באופן ממוקד ואפקטיבי, כנראה שכבר שמעתם על Sales Navigator. אבל מה בדיוק הוא עושה, האם ולמה כדאי לכם להשקיע בו? בפוסט הזה אסביר בדיוק את זה, בשפה פשוטה ועם טיפים מעשיים.
By yael scliar June 2, 2024
בשוק התחרותי של היום, הצהרות מותג הן כלי חיוני להגדרת זהות החברה, תקשורת ערכיה ומשיכת לקוחות. עם זאת, הרבה מהעסקים עדיין מבלבלים בין הצהרת משימה, חזון ומטרה. באתי לעשות סדר!
By yael scliar June 12, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar November 14, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar April 27, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar April 19, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar November 1, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar October 14, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar February 17, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: